ensfilararesbekannelser.blogg.se

Tankar och reflektioner om mitt tidigare liv som sfi lärare. Det som har varit och mitt pensionärsliv nu. Egna och andras berättelser i korta bloggavsnitt!

Besök hos barndomsvän i Borlänge bästa stunden på länge!

Tågresa upp till vackra Dalarna. I Skräddarbacken bor min barndomsvän. Vi lekte mycket när vi var små. Gick i folkskolan tillsammans. Skildes åt i gymnasiet. Jag utbildade mig till lärare i Växjö. Hon studerade i Kristianstad. Sen rusade åren iväg. Hennes liv någonstans i Sverige. Mitt liv någon annanstans i Sverige. För fem år sedan hittade jag hennes namn på Facebook av en tillfällighet. Messar så fort jag kan. Det var hon! Vi möttes igen och det är jag så innerligt glad för. I förra veckan var det dags igen. Vi har så mycket att prata om. Tror att vi kommit fram till tiden efter gymnasiet. En dag följde jag med henne till Säter.Hon skulle klippa och färga håret. Jag promenerade runt i vackra Säter. Fikar på ett ljuvligt café . Hittar biblioteket och tillbringar lite tid där. På väggen ser jag några fina vävnader. Håller med om allt där står. >  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: