ensfilararesbekannelser.blogg.se

Tankar och reflektioner om mitt tidigare liv som sfi lärare. Det som har varit och mitt pensionärsliv nu. Egna och andras berättelser i korta bloggavsnitt!

Fattig på pengar men rik på intryck.

Näckrosor blommar i dammen. 
I växthuset luktar det gott. Tomater och gurka trängs sida vid sida. Njuter av att kunna skörda ekologiskt odlade grönsaker. Känner att det är viktigt att ta vara på alla dofter och smaker. Vara lyhörd. Lyssna in sommaren. Höra naturens melodier. Ibland lite i moll . Oftast i dur och i samklang. Vad gör jag med sommaren? Tillåter jag mig att vara omsluten av den? Pensionärers möjlighet att carpea lite diem. Fattig på pengar . Rik på intryck och möten med naturen .
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: